ETL Group - Stefan Jensen, CEO

Vi har altid selv stået for hele ansættelse processen af vores mellemleder, med holden ”Det klare vi da selv” men da 2 gange lige efter hinanden midt prøvetiden, måtte sande at det som virkede som starten på et godt ”kærlighedsforhold” ikke udvirkede sig som forventet, hvilket betød at vi skulle igennem hele rumlen igen for tredje gang. Samtidig stod vi som alle andre midt i Coronaen, som i vores branche betød travlhed, som vi ikke tidligere havde set det. Så udsigten til hele rekrutteringsprocessen på ny, i en tid, hvor timer i døgnet er manglende resurse i for hold til det som det kræver af rekrutteringsopgave, Lige fra ”stillingsopslaget” til ”gennemgang af de forskellige ansøgningerne, hvor der efterfølgende skal indkaldes flere ”mulige” kandidater til første samtale. Men samtidig er der også dem, som enten har nogen ”spørgsmål” eller lige vil sikre ”om deres ansøgning nu er modtaget” efter retur svaret, for ikke at glemme dem som slet ikke lige forstår, hvor de ikke er indkaldt da der ” bestemt ikke nogen, som er bedre egnet end dem til stillingen” Om der kan være noget om det, skal være usagt. Men faktum var at vi nu for tredje gang, skulle igennem det hele igen.

 

Gennem netværket blev jeg anbefalet Karin fra MØHLENBERG Headhunting & Rekruttering.

Allerede fra første møde med Karin, havde jeg super god mave fornemmelse. For man mærker tydeligt at hendes tilgang til tingene ikke ”bare” er adfærd for at lukke en aftale, men at hun oprigtig interesserer sig for hvilken type virksomhed hun befinder sig i, samt hvilken personprofilerer der til lige med er i virksomheden. Dagen efter havde jeg besluttede mig, for med gode anbefalinger fra mit netværk måtte min mavefornemmelse være rigtig. Herefter blev der lavet en klar plan omkring hele processen lige fra stillingsopslaget, til når vi nåde til den afsluttende ansættelse samtale.

 

Karin lavede stillingsopslaget, som jeg godkendte det første udkast af, hurtigt og nemt. Herefter gennemlæste hun løbende de ansøgninger som kom, hvor hun opdateret os løbende omkring dem som opfyldte de kriterier der var aftalt, hvor Karin ligeledes løbende afholdte samtaler. Hvilket gjorde muligt at vi på dagen for ansøgningsfristen i samarbejde hurtigt og nemt, kunne indskrænke kandidaterne ned til 3, så der kunne laves en personprofil/personanalyser af dem, som gav os et helhedsbillede af dem.

 

Det var en stor lettelse kun at skulle forholde sig til de screenede kandidater og ikke hele mængden af ansøgere. Som arbejdsgiver får man et bedre og mere troværdigt billede af hvem man sidder overfor, når man ikke selv skal interviewe, men “bare” sidder på sidelinjen og lytter. Det har derudover givet mange værktøjer, som kan bruges i ansættelse af andre personalegrupper. Derudover er hun meget fleksibel i forhold til at træde til, når der er brug for hjælp. Karins hjælp har betydet at vi inden den ansatte er tiltrådt, står med en rigtig god fornemmelse af, hvem det er, vi har fået ansat.

Det har været en stor støtte for både den ansatte samt os, at have Karin på sidelinjen under hele processen og hun sikrer at der er opfølgning fra begge sider på ansættelsesforholdet. 

 

Karin er skarp og kommer omgående til kernen og jeg kan på det varmeste anfalde hende, samt der vil ikke være nogen tvivl om at vi kommer til benytte os af Karins hjælp, næste gang behovet opstår.